رواية جبروت دموعها الفصل الثامن

رواية جبروت دموعها الفصل الثامن

رواية جبروت دموعها الفصل الثامن

رواية جبروت دموعها 

علاء يرجع الي عروسته ويحاول أن يرجع الي حالته الهائمة مع هناء ويقول في نفسه : ايه اللي جرالي ،، أنا اقول الكلام ده ،، “ثم ينظر لهناء فيجد أمامه ملاك ” فيقترب منها أكثر وأكثر ،، ويهمس في أذنهيا : وحشتيني
” هناء دائبة بخجل شديد في كلامه المعسول وكأنه تبدل بين يوم وليلة الي شخص أخر ”
وكل المدعوين في هذا الفرح يشعروا بالابتهاج من هذا الفرح الراقي

ومن نايحية أخري ” محمد يقترب من نهي ويقف بجوارها خلسة دون أن تشعر به وينقر بيده علي كتفها الايمن وتلتف اليه فلم تجد احد ،، ثم تتجه للجه الاخري فتجد محمد في وجها ويقول لها : ياخراشي عليكي ،، إيه يا بنتي الجمال ده ،، ملاك نازل من السما ؟!!!! أقولك علي حاجة وتصدقيني

نهي : أكدبك ليه ؟؟ هصدقك طبعا
محمد : أنتي أجمل واحدة في الفرح ده
نهي في هدوء وثقة : الاسطوانة المشروخة دي قولتها لكام واحدة
محمد : بصي انا هقول الحقيقة
نهي : وانا عاوزة الحقيقة
محمد : انا قولتها لـ6 بس
نهي : بس !!! 6 غيري يا مفتري !!!
محمد : انا قولت مش هكدب وكان ممكن أقول مفيش غيرك ،، شوفتي أنا صريح إزاي؟؟
نهي : صريح ،، هتقولي !!
محمد : بس غلي فكره أنا قولتها لـ 6 قبلك فعلا ،،،  لكن المرة دي فيها فرق
نهي : ايه هو الفرق  بقي ،، إذا كان نفس الكلام بيتقال لكل البنات
محمد : لا طبعاً أنا لأول مرة أأأ…..” وفجأة تأتي سنية وتمسكه من قفاه ومحمد ينظر اليها ويقول : ايه ده عزرائيل !!!!
سنية : عزرائيل لما يخطف روحك يا بعيد
محمد يأخذ خطوة بعيدة عن سنية ويقول لنهي : بصي بقي يا نهي انسي كل كلمة انا قولتها ،، أنا كرهتك كره لا تتخيليه عارفه ليه ؟؟؟
نهي وسنية في شغف وفي نفس واحد :: لييييييييييه ؟؟؟ هاه ليييه ؟؟
محمد : علشان دي ،، تبقي عمتك
نهي تضحك وسنية تكشر عن انيابها بغضب شديد لمحمد فيترك لها المكان بسرعة وينظر فيجد نفسه في وجه ” الراقصة زيرزي ، فيتجه اليها ويقول في نفسه : بلا حب بلا نيله خلينا في الملعب ده “ويقول لزيزي” : أنا شوفت الدلع ده فين قبل كده
زيزي بدلع شدييد : أكيد شوفته في الحلم يا حيله
محمد : حيله ؟؟ ،، الله أجمل حيله سمعتها في حياتي
زيزي تضحك وضحكتها الفريدة التي تتسم بها الراقصة
محمد : تعرفي انا بالصلاة علي النبي كدا حاسس انا مش هتفضح في الليلة دي غير علي ايدك ان شاء الله
“زيزي تستمر في الضحك ومحمد بوجه لها سؤال : مجرد سؤال يا وزة انتي
زيزي : قول لما أشوف اخرتها معاك يا واد أنت ؟
محمد : انتي لابسه ولا مش لابسه ؟؟؟
زيزي : نعم هاه ،، يعني ايه
محمد : طب افهمها ازاي دي ،، أيوا يعني ده فستان ولا أسمه إيه بالظبط “

رواية جبروت دموعها الفصل الثامن

قبل أن ترد عليه زيزي يفاجئ بسنية ماسكاه من قفاة مرة اخري وتقول له : يخرب بيتك أنت إيه يازفت أنت بالظبط ؟؟ أنت مش عاتق ولا واحدة؟؟
محمد : يخرب بيتك إنتي ،، أنا عاوز اعرف حاجة ؟؟؟ ،، هو إنتي عملي الأسود ؟؟؟،، في إيه يا حاجة أسيب لك أم الفرح ده علشان ترتاحي الهي تسيبي الدنيا كلها يا شيخة !!
زيزي تضحك ضحكة كبيرة جدا تلفت انتباه الجميع بما فيهم علاء والجميع ينظر اليهم ويختفي محمد عن الانظار في لحظة وعلاء ينظر ليعرف ماذا جري فلا يعرف ويترك كل هذا ويتوجه لهناء ويعيش في حضن أحلامه مع هناء النائمة علي وسادة الفارس الابيض وتتمني أن لا ينتهي هذا الحلم اللذيذ إنه أجمل يوم في حياتها ،، وجميع المدعويين ينظرون الي علاء وهناء وكانهما عصفورين كناريا في جنينة الورود منطلقين ،، وهناء تشاور لصديقتها نهلة التي تجلس بمفردها تسألها عن صديقتها الراقصة زيزي فلا تفهم نهلة ماذا تقصد ،، وتقول في نفسها ولكن بصوت خافت: الله فرحكو جميل أوووي بصراحة أنتو الأتنين لايقين علي يعض أوووي
محمد يقف أمام نهلة ويقل لها : بصراحة هما الاتنين لايقين علي بعض أوووي
نهله : إيه ده ؟؟؟ أنت إيه ؟؟
محمد :أنت إيه ؟؟ !! في حاجة اسمها أنت إيه !!! جديدة بصراحة أنا أول مره أسمعها ،،، أنا أعرف انت مين أو حتي انت بتعمل ايه هنا ؟؟؟ إنما انت إيه ؟؟
نهلة : في إيه أنت : عاوز إيه أنت
محمد :ويبدا اسطوانته المشروخه كلما رأى بنت جميله
نهله في زهول ونرفزة : عاوز ايه انت يعني
محمد لا يبالي : مش عاوز حاجة ،، أصل الصراحة انتي جميلة جمال رهيب يخرب بيت كده عسل والله عسل
نهلة :انت يا كابتن في ايه؟؟ لو سمحت اسكت انا مش عاوزه ازعلك
محمد : ولا أنا والله عاوزك تزعليني ،، شوفتي بقي احنا هدفنا وااحد ازاي ،، يبقي طريقنا واحد
نهله : انت بتقول ايه يخرب بيت سنينك
محمد : عسل والنبي عسل ،، أخرابي براحتك يا قمر ،، أنا موافق يتخرب بيت سنيني علي إيدك ،،

نهلة :  عارف لو مبعدتش عني هيحصل لك ايه

محمد : عاو أعرف هيحصل ايه يعني ،، هتضربيني بايديك العسل دي ؟؟

اضرب ياريت ضربي ،، بس علي ايدي علشان المس ايديك  ،، أخراشي

“وفجأة أحد الاشخاص يمسك محمد من قفاه” !!! ويقول أكيد طنط سنية !!!!؟؟

 

 

admin

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *